Micul dejun este cel mai controversat subiect in nutritie.
Stiu, ati auzit ca micul dejun trebuie sa fie bogat in de toate, sa mananci ca un rege, ati auzit ca e bine sa mancam cereale cu lapte si ati mai auzit si ca e bine sa mancam fructe…ce sa mai si crezi?

Important este sa intelegem logic ce se intampla in corpul nostru si in functie de asta sa decidem ce vom manca la micul dejun.

Hai sa ne gandim…

In timpul noptii metabolismul scade, oare credeti ca e bine dimineata cand nici nu apuca (metabolismul) sa functioneze la cote maxime sa ii dam multa mancare, ca doar trebuie sa mancam ca un rege?

Saau… hai sa o luam pe alta parte, ce facem cu corpul nostru dimineata? Il spalam!
Daca la exterior ne spalam, oare nu ar fi bine sa facem asta si pe interior?
Dar cum? Cum spalam corpul pe interior?
Raspunsul este cu burete si cu apa, doar ca buretele este compus din fibrele solubile. Mare atentie, fibrele sunt solubile si insolubile. Cele solubile se gasesc in fructe si partial in legume, iar cele insolubile se gasesc in cereale, cu exceptia ovazului. Asa ca … dimineata mancam fibre solubile si apa pentru a ne spala pe interior, adica FRUCTE.

Stiti cum functioneaza fibrele solubile? Ele absorb apa si curata peretii intestinali, exact ca un burete.

Stiu, crezi ca nu iti tin de foame fructele sau ai mai auzit ca ingrasa. Stai linistit/a nu te ingrasa, iar senzatia ca nu te saturi cu fructe o sa dispara in timp. Cred ca e mai important sa stim ca ne-am curatat corpul si ca i-am oferit ce are nevoie decat sa ne simtim satui, asa e?

In plus de asta, daca era normal sa mancam mult se numea „marele dejun” si nu „micul dejun” :))

Acum ca intelegem cum functioneaza corpul nostru, oare ce alegem sa mancam dimineata, cereale cu lapte sau fructe?

 

 

Comments

comments